risicotesten

Benieuwd hoeveel risico je loopt op gehoorschade door het luisteren van muziek op je muziekspeler of tijdens het uitgaan? De Hoorstichting heeft twee risicotesten die je inzicht bieden en tips geven hoe je je gehoor tegen schadelijke geluiden kunt beschermen.

Mp3-check
De mp3-check geeft inzicht in de manier waarop je naar je muziekspeler luistert. De check maakt aan de hand van een aantal vragen over het type muziekspeler en koptelefoon, luisterduur en volume een risico berekening. Alle type spelers en hoofdtelefoons in de mp3-check zijn getest op hoeveel decibel zij kunnen produceren. De mp3-check geeft dus een zeer nauwkeurige risico inschatting.

De uitslagcategorieën zijn: kleine kans (groen), gemiddelde kans (geel) en zeer grote kans (rood) op gehoorbeschadiging. Bij het tonen van de uitslag krijg je ook inzicht in mogelijkheden om het luistergedrag te verbeteren.

mp3-checkDoe de mp3-check

Check-out
De check-out berekent het risico op gehoorschade aan de hand van jouw uitgaansgedrag. Ook bij deze test zijn er drie uitslagcategorieën, namelijk: weinig risico (groen), behoorlijk risico (oranje) en groot risico (rood) op gehoorbeschadiging. Na de uitslag krijg je tips en meer informatie.

check-outDoe de check-out