Samenwerking VriendenLoterij

De VriendenLoterij wil een vriend zijn voor alle Nederlanders. Voor mensen die een steuntje in de rug nodig hebben om mee te kunnen doen in de samenleving. En voor deelnemers die (grote) prijzen kunnen winnen.

De VriendenLoterij. Iedereen wint.

De VriendenLoterij bekommert zich om mensen. Om Nederlanders die minder geluk hebben gehad dan anderen, maar graag op eigen kracht iets van hun leven willen maken. Van kinderen met een chronische ziekte tot volwassenen met een lichamelijke beperking. Van minderbedeelde jongeren tot eenzame ouderen. Samen met onze deelnemers en goede doelen willen we een vriend voor hen zijn. Want juist de mensen die in hun leven minder geluk hebben gehad, kwetsbaar zijn of om een andere reden onze steun verdienen, kunnen de hulp van een vriend goed gebruiken.

Steun aan maatschappelijke initiatieven

De VriendenLoterij steunt maatschappelijke initiatieven (goede doelen, clubs, verenigingen) die zich richten op de gezondheid en het welzijn van individuele mensen. Initiatieven die mensen met onvoldoende middelen en mogelijkheden in staat stellen om een leefbaarder, volwaardiger leven te leiden. Of hen met sport en activiteiten stimuleren gezond te blijven. Deze organisaties kunnen rekenen op financiële bijdragen van de VriendenLoterij en haar deelnemers, zodat zij hun belangrijke werk kunnen voortzetten.

Financiële bijdrage aan de Nationale Hoorstichting

Jaarlijks doneert de Vriendenloterij een vast bedrag ter ondersteuning van onze activiteiten. Deze bijdrage is belangrijk zodat wij:

• Kinderen en jongeren kunnen voorlichten. Zo kunnen zij zelf het risico op gehoorschade verkleinen.
  • Organisaties in Nederland kunnen ondersteunen met de voorlichting aan jongeren, ouders en scholen.
  • Onderzoek kunnen uitvoeren naar het gehoor van jongeren en hun risicogedrag.
  • Het belang van een gezond gehoor op de agenda kunnen blijven zetten van politici, beleidsmakers en het bedrijfsleven.

De bijdrage van de VriendenLoterij maakt, naast veel werk achter de schermen, onder andere de volgende concrete projecten mogelijk:

• De online hoortest Oorcheck voor jongeren met jaarlijks meer dan 100.000 bezoekers.
  • De aflevering van ziekenhuisserie CMC over tinnitus bij RTL4.
  • Het voorkomen van gehoorschade als onderwijsmodule bij het onderwijsproject Testjeleefstijl.
  • De informatievoorziening naar ouders via de websites van het Centrum voor Jeugd en Gezin.

Meespelen voor een zelfgekozen doel

Als loterijdeelnemer heb je de mogelijkheid om voor een zelfgekozen maatschappelijke organisatie mee te spelen. Voor een goed doel dat je een warm hart toedraagt. Of voor een specifieke (sport)club, stichting of vereniging waar je een persoonlijke band mee hebt, en die je graag financieel wilt ondersteunen. Wanneer je het voorkomen van gehoorschade in Nederland belangrijk vindt, kun je meespelen met de loterij voor de Nationale Hoorstichting.

Spelen met het mobiele nummer

Bij de VriendenLoterij kunnen deelnemers met een beetje geluk grote geldbedragen en andere opvallende prijzen winnen. Het mobiele nummer van onze deelnemers is hun lotnummer. De VriendenLoterij is een loterij waar iedereen wint. Onze goede doelen én onze deelnemers.

49 goede doelen, 3.200 (sport) clubs en verenigingen

Inmiddels speelt een half miljoen Nederlanders mee voor 49 goede doelen en meer dan 3.200 (sport) clubs en verenigingen in Nederland. Sinds 1998 is ruim 500 miljoen euro aan goede doelen geschonken. Organisaties zoals KWF Kankerbestrijding, Fonds Gehandicaptensport, Alzheimer Nederland, Jantje Beton en de Richard Krajicek Foundation ontvangen jaarlijks een bijdrage.

Meer informatie?

Meer informatie op de website van de VriendenLoterij.